Och jag åt och åt och åt och vaknade med...

...svullen mage.
.
Japp! Det var nyårsafton. En afton utan dess like. En afton jag inte upplevt så mumsig, någonsin.
.
Det serverades 12 rätter på bordet. Vänta. 13 rätter, glömde desserten. Opps!
.
Det var krejsi määän! Oxsvanssoppa, lammlägg, fisksoppa, oxfile i tre olika varianter, oliver i rödvin, hemmagjord salsiccia, råbiff, havskräftor. And the list goes ON AND ON!
En vegetarian hade förmodligen skallat oss alla till döds men jag njöt av delikatesserna. Det kändes som att vara på en lyxig restaurang med bättre mat och bättre sällskap.
.
Jag dansade tom på köksbordet när maten och duken var bortplockad. Kan du TÄNKA dig vilken kväll?
Din var säkert också fantastisk. Jag hoppas det i alla fall!
.
Höjdpunkten var, att jag missade tolvslaget. Varför?
Jo! Jag skulle bära in högtalarna till vardagsrummet med värden som hade datorn i sin hand. Vi försökte koppla in den men det sket sig. Alla andra kollade på fyrverkerier och pussades medan jag bar datorn fram och tillbaka.
.
Osv osv.
.
I vilket fall. Jag vaknade av en mild bakfylla (!?) och ont i magen av allt kött.
Kanske borde överväga att inte äta så mycket i alla fall?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0