Ett oväntat/väntat besök

Det finns en period i varje kvinnas liv, snarare en gång i månaden, då hon känner sig levande och extra kvinnlig.
.
En period då hon lättsamt skuttar runt på sina pigga ben och ler mot världen. Inga bekymmer.
.
En tid då hon gärna lägger dyra pengar på nödvändiga bomullstussar, som är ett måste i väskan.
.
En tid då hon känner sig smal, sexig och mår som en prinsessa.
.
.
FRÅGA.
Finns det NÅGON kvinna i vår vida värld som mår så? Den där tiden i månaden?
Svårt att tro att det är så.

Jag snackar menstruation!

Igår höll jag på att dö av huvudvärk. Åtminstonde så att jag nästan spydde.
.
Dagen började ganska bra. Mådde helt ok tills smärtan kom krypande. Smärtan då små knivar hugger till i magen. Mmmm... Vara trevlig på jobbet? GLÖM DET!
.
Sen kom huvudvärken. Från klockan 16.30 igår tom idag, 9.30, har jag haft huvudvärk.
Och det är ingen fjuttig en!
Jag lade mig 21.15 igår och sov till innan 8.00. Är du med på noten om hur jag mår?
.
Obs. Jag är ingen mes. Jag är bara kvinna och har jävligt ont ibland!
.
Ha en UNDERBAR dag...!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0