"Finns det något jag kan hjälpa dig med?"

En morgon gick jag upp och ringde min vårdcentral för att boka tid för mina symptom. Räddaren i nöden. Eller?
Svaret löd följande:
-Tyvärr Patricia. Vi har inga tider kvar, du får ringa tillbaka i morgon vid 07.00.
Så det gjorde jag. Ställde klockan trots sömnlös natt.
Svaret löd när de ÄNTLIGEN ringde upp.
- Tyvärr Patricia. Vi har inga tider kvar. Du får ta dig till gamlestadens primärvårdsakut. De öppnar 17.00. Have fuuuuuuuuun!
.
Så jag tog mig till gamlestadens primärvårdsakut, tog en nummerlapp och väntade. Väntade lite till, tills jag väntat klart i en timma (trodde jag)
Berättade om mina symptom för kvinnan som satt bakom bokningsdisken.
- Så där! Då får du betala 100 kronor och sätta dig och vänta på din tur.
.
Just det. Vänta. Det känner jag ju igen!
Vipps så flöööög ytterligare en timma till (I R O N I) och det blev min tur.
.
För att göra en lång historia lite kortare, så var hjälpen HELT värdelös. Killen ("doktorn") hade ingen aning om vad han snackade om samt att han verkade rätt obekväm när han undersökte mig. Känns proffsigt!
Det hela slutade med att jag fick gå upp 07.00 morgonen därpå och försöka mig på att beställa en NY tid på min egen vårdcentral. Fantastiskt! Jag kom IN!!!
Där fick jag iof också vänta men fick bli ordentligt undersökt samt ett svar som hette duga.
Och DET mina vänner, var historian om vårdcentralens FANTASTISKA hjälp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0