Vilka är de då?

Grannarna?
.
Ja, nu är du nyfiken va...
.
Jag kan börja med den första grannen.
P.L, grabben som bor mellan 92 och 97 meter från min port.
Hur träffades vi?
.
Minns du snön som föll i vintras? Just det! Den som stoppade all trafik, spårvagnar samt tåg? Den var resultatet till att jag fick mig en ny vän.
.
Jag skulle till NYC och var på väg till jobbet innan tågresan till Sthlm, med två tunga väskor som jag försökte dra i snön.
300 m från mitt hem gav jag upp. Hur var det möjligt att jag skulle komma fram till spårvagnen i tid OCH hinna till jobbet med säkert 20 kilo i mina händer? Ej möjligt!
Jag stannade till och såg säkert rejält uppgiven ut eftersom en kille i full vintermundering frågade mig om jag ville ha hjälp. Ehhh, JAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!
.
Så P.L tog den tyngsta väskan och bar den som en hjälte till hållplatsen. Lite kallprat, ett stort tack och en bussresa senare skiljdes vi åt med tron om att vi aldrig skulle ses igen.
Men jag hade FEL!
.
Och NU, en cliffhanger...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0