Insidan vs. utsidan

Läser en bok just nu som handlar om en väldigt berömd porrstjärna.
Det är hennes självbiografi som ger en bild om hur det är att leva ett sådant liv samt vad som skapar valet att livnära sig på sex. Intressant. VÄLDIGT intressant.
.
.
.
.
.
På tv visar de en reality serie om sexmissbrukare. Jag kollar på den och studerar patienterna.
Jag tycker att det är spännande.
.
Jag tycker att människan är intressant, speciellt när man inte kan se på en person vad den har varit med om. Helt plötsligt så visar det sig att den är sjukligt trasig inuti. Det är lätt att maskera en horribel händelse genom att man utvecklar en annan sida av sig själv som sen kan ta sig utlopp i ett missbruk av något slag eller bara att leva ett destruktivt liv. För att inte bli för privat men ändå avslöja något litet. Jag kan relatera på sätt och vis..
.
Det jag vill komma till är att utsidan kan säga en HELT annan sak än det som händer inne i en person.
.
Jag förundras över att man kan känna saker.
Vad känner man med? Hjärtat går ju inte. Det är ju bara en muskel som förser kroppen med blod.
Hjärnan? Men, är inte det bara en illusion? Eller är det så att en händelse kan förstöra eller ge mening åt ett liv?
Uppenbarligen. För uppenbarligen ÄR inte hjärnan en illusion.
.
Jag vet att det låter knäppt. Bakom detta uttalande ligger ingen genomtänkt tanke bara spontana tankar och förundran över människan och dess livsöden.
.
.
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0