Vad skulle jag vara...

Ett internskämt på jobbet har dragit igång.
"Vilket djur skulle du säga att du motsvarar arbetsmässigt"
.
Jag skulle nog sett mig själv som en kissekatt. Lite lat ibland (vem är inte det) men jagar när jag känner mig triggad till det. På min vakt för det mesta men lyssnar helst på mig själv. En jävel på att spana och tassa fram till mitt mål för att sen hugga tag i ett projekt. Jag vet, det låter SJUKT pretentiöst samt töntigt som bara den. Läs hela denna text med en nypa salt min vän.
.
När jag berättade detta för T så skrattade han mig RAKT upp i ansiktet.
- Du är ingen katt! Du är nog en delfin eller kanske mer en sköldpadda.
.
.
WHAT????!!! EN SKÖLDPADDA?!
Och motiveringen T, hur lyder den? (Man måste tydligen ha en sådan för att förtjäna sitt djur)
- Tjaaa, ganska lugn åså..
- Men du, jag är inte SLAPP! Nu får du GE dig!
- Jamen jag menar, i vatten och så. Snabb i sitt rätta element.
Och NÄR är det?! Jag menar, om han nu ser mig som lugn (?) när är jag då i vattnet?!
.
Fy fan vad taskigt! Och HAN skulle vara en panter tyckte han! ICKE svarade jag. Jag tyckte mer att han fick vara som Timon. Pumbas följeslagare....
Förresten frågade jag en annan kollega om vilket djur hon ser mig som.
"Lejoninna eller puma"

Där fick du så att du teg!
T, BITE ME!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0