Tapper eller bara dum?

Då var det vinter och isgator. Asfalten ligger gömd under fruset vatten. Det jag ser på gatorna är långa streck nu när snön börjat falla igen. Från vad?
Människor som glider fram på gatan.
.
I detta väder då det är 1 miljard minus samt isbanor så långt ögat kan nå, ska jag GÅ till och från jobbet.
.
Inte nog med att det är kallt utan att jag är nära döden så fort jag kliver utanför dörren. Halka runt lite kanske?! SMART!
.
Slutade jobbet runt 20 över fyra idag, kom ut och såg flingorna falla. Jaha, det är bara att börja gå för jag ska INTE ta vagnen inte! Halva vägen hem inser jag att det hade varit smart att kanske ta vagnen i alla fall!
Jag ser ut som en snögubbe när jag kommer innanför dörren och har halkat runt som ett stackars rådjur.
.
Tappert? Jo det får jag nog säga. Som min gympa lärare sade:
"Det finns inga dåliga väder, det finns bara dåliga kläder"
Bara att vandra på...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0