Och jag firade in ett nytt år

Jag firade in det nya året bland vänner. Jag var i gott sällskap och skulle nu vara glad och tacksam för att jag har det så bra.

Dock var jag helt jävla deprimerad. Varför? Jag har jobbat ihjäl mig och inte vilat något då jag har stressat till den punkt då jag nästan kollapsat. Känns det bra? ICKE!

MEN som sagt, jag var i gott sällskap och åt god mat (som fan!) och åkte hem tidigt. Kändes rätt bra då jag inte var upplagd för en fet baksmälla samt eventuellt fällt en miljard tårar av självömkan.

Förrätt; färska havskräftor och bubbel.

 

En liten toast på det?!

 

Bordet var dukat för 14 stiliga människor.

 

Vi drack vin. Vissa mer insatta än andra. Jag bara drack mitt!

 

Huvud rätten; kalkon, hemmagjord rödkål, ungsgratinerade grönsaker,

hemmagjord päronchutney, gelé samt världens godaste gräddsås

skapad på hemmagjord kalkonfond. (Mycket hemmagjort du!)

 

Dessert nr 2; Äkta hemmagjord italiensk tiramisu. Hemmagjord chokladmousse

på riktig choklad, hallonsås och grädde.

Dessert nr 1 var ostbricka. Jag gillar sötsaker mer...

 

 

SÅKLART spelade vi spel! "Rita och gissa", en variant av pictionary.

 

 

Vissa av oss kunde rita bra, andra mindre bra.

Ser du att det är en krokodil?!

 

... Nämnde jag att jag är singel???!

 

Tack för ett fint avslut trots ledsna ögon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0