Hur gör man?

Om man vill sluta svära men svordomar har blivit en permanent del av ens vokabulär. Hur gör man då för att avveckla detta?
.
Svordomar är inte alltid så jävla sexigt (kunde visst inte hålla mig) men det som ÄR, är ju att det blir en förstärkare av något man vill uttrycka. En känsla, en smak, en upplevelse eller bara humor!
.
För mig har det blivit som att äta glass utan sked. Svårt att låta bli (lustig liknelse men du fattar)
Alltså, jag svär en HIMLA massa! Läs bara mina inlägg! HUR ofta skriver jag något UTAN svordom?
.
Mycket beror på min relation till R. Vi svär hela tiden med varandra. En ibland ganska hård jargong som smittar av sig på mina andra relationer. Men ingen fattar! Det är ju internt! Och jag älskar det MEN jag borde fundera över mitt vokabulär. Det säger ganska mycket om en person. Hur denne uttrycker sig osv. Är du med?
.
Jag önskar mig själv lycka till! Må Gud finna mig snarast.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0