Enkel resa gbg-sthlm

Mjölktåget var billigast. 195 kr 1 klass. Förvisso en resa på nästan fem timmar men snart framme i storstaden som jag en dag senare skulle lämna för NYC.
.
Snökaos.
.
R ringde mig på jobbet och var helt frustrerad.
- Alla tågen är inställda!!!
VAAAAAAA?!?!??!?!
Pga snön skulle inga tåg gå mellan gbg och sthlm. FUCK!!!
.
Tog mig i alla fall till stationen med mina väskor och satte mig ner för att vänta.
Mycket riktigt! Mitt tåg var inställt och jag började bli lite stressad.
Som TUR var, gjorde de om min biljett så jag skulle kunna åka med ett annat till sthlm. Snön hade börjat lätta så några tåg gick.
.
X2000! Super! Tåget skulle avgå 19.00 från stationen. Gjorde det det? NEJ! Snarare halv 8 men ok, jag går med på det så länge jag kommer fram.
.
Vi börjar åka och kommer en bit efter ett antal stopp. I Hallsberg tar det stopp. Klockan är nu 22 och de tror att vi kommer stanna till en timma. ICKE! Vi lämnar Hallsberg 2 timmar senare.
.
För att FÖRSÖKA göra en historia kort som EGENTLIGEN är jättelång, så var jag framme efter 12 timmar.
LOVE IT!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0