"Hej. Jag heter..."

På mitt jobb ser man det mesta. Det man ser mycket utav är namn.
.
Vi har nämligen något som kallas för clubkort och det drar vi i kassan. På detta kortet står även namnet på innehavaren.
.
Jag har råkat ut för två namn som har fått mig att skratta.
.
Det första namnet är Musicc Hata.
  • Varifrån hon kom, minns jag inte.
  • På clubkortet står det alltid efternamnet först. I detta fallet blev det Hata Musicc.
  • Hon hade beställt hem ett paket från nätet. När killen levererade det, trodde han att det var till ett skivbolag. KUL historia tycker jag!
Det andra namnet har jag ingen story till, tyvärr.
Jag pratade inte med kunden då jag knappt kunde hålla mig för skratt.
Gulli Goll. JO! Hon HETTE så!!!
.
Ibland kanske det är rätt sjysst att heta något svenskt om än inte jag gör det... Men det gör inget. Jag gillar mitt namn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0