20.00

Igår började det.
.
Öppettiderna för idioter.
.
Kom och köp! Skit som ingen egentligen vill ha! Alla butiker har öppet till sent! Skit i att planera! Kom och kööööp!
.
Jisses... Hur orkar man!? Kolla in i nordstan t.ex. Folk trängs som att det inte finns någon morgondag. Frågan är. Finns det NÅGON som gillar att gå därinne? MÅSTE hysterin för att shoppa vara så enorm?
Konsumera mera. Köp grejer som du sedan skall stuva undan.
.
Jag säger så här. Köp en get och ge bort till behövande i ett u-land. Ge bort en varm tröja eller ett par strumpor till en hemlös. Skänk en slant till Unicef och ge ett barn rent vatten.
.
Jo visst! Kanske gör julen och denna tiden på året, mitt sätt att tänka lite mindre själviskt. I och för sig så ska man tänka så året runt. Gör du? Jag ska inte ljuga. Jag gör det inte men jag försöker nu!
.
Summan av kardemumman. Hjälp till lite. Vi är en del av världen trots att vi bor i en enorm bubbla. Så medan vi tänker på det. Gör något fint för någon som har det mindre bra.
Trots allt så är vi jävligt rika. Student eller icke.
.
MARRY KRISTMASSSSS!

Kommentarer
Postat av: lovalicious

Så sant pats, det e rätt sorgligt vilka summor vi lägger på klappar som folk ändå byter i mellandagarna eller lägger längst in i garderoben. Köp en resa istället!

2010-12-18 @ 14:01:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0