Innebränd?

Ja min vän! Det KUNDE skett. Det kunde skett att min sista uppdatering på FB vart igår. Att min sista middag avnjöts hos min mor. Att ett sista leende lämnade min mun och ett sista skämt ljudats.
.
Nu undrar du, vad har HÄNT?
.
JO förstår du!
.
Igår myste jag till det med ett tänt ljus till en film. När natten var nära och kroppen min redo för sömn, tog jag mina trötta ben och släckte alla tända lampor samt hoppade i säng.
Mmmm så mysigt!
.
Det blir morgon. Morgonkissa! Jajjemensan!
.
Jag stiger upp och går rakt ut i mitt vardagsrum. Vad upptäcker jag?!?!?!
LJUSET BRINNER FORTFARANDE!!!!
Paniken spred sig och jag släckte ljuset snabbt. Innan jag delade med mig av ett smärtsamt skrik om VAD som kunde skett, insåg jag att inget hänt och jag kunde slappna av. Lite grann i alla fall.
.
Vet du vad det värsta är? Jag har ingen brandvarnare..
Jag har ett bra liv och vill leva läääääänge till... Från och med i morgon införskaffar jag mig en varnare samt dubbelkollar alla ljus för all framtid.
.
Se och lär min vän, se och lär... Bränd, död P luktar nog inte gott eller gör någon glad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0