Vart tog den söta lilla mormor´n vägen?

Ja, hon valde att stanna kvar hos mor min trots tårarna kvällen innan.
Jag tänker inte gå in närmare på detta men jag kan säga så här. Mycket eld och olika åsikter resulterar i att vissa leker martyrer och att andra tröttnar.


För att rädda mormor från sig själv (hon skulle inte ta sitt liv, nej!) bjöd jag in henne att sova hos mig i ett par nätter. Igår var det bråttom som fan! Hon ville komma med en gång i princip. Mor och jag kom överens om hur vi skulle göra. Alltså, igår började jag mentalt förbereda mig på min mormors besök.
Du har säkert en mormor som du älskar djupt men vet även att när du kommer hem från ditt jobb, har hon städat bort allt samt en och en annan duk ligger framme eftersom "det var inte så mysigt".
Precis detta oroade mig!
Hela dagen idag har gått att lägga energi på ett besök som kunde bli så lätt!


Jag cyklar hemåt och ringer mor.
- Jag har slutat nu. När kommer ni?
Mor svarar:
- Mormor har beslutat sig för att stanna...
VARFÖR ÄR JAG INTE FÖRVÅNAD!!!???
Att prata med varandra löser ALLT!


Ok, jag ska inte ljuga. Det hade varit SJUKT gott med en massa polska rätter men stressen är inte värt det.
KÄRLEK TILL MORMOR!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0