Kalas!

Lördag, kalas! Åhhh, vad trevligt! Jag älskar när man ses i goda vänners lag.
Jobbade på dagen och cyklade hem skitstressad såklart!


När jag är stressad vet jag inte vad jag ska ha på mig när det gäller att finna sig en outfit.
Som vanligt tar det minst en halvtimma och 400 plagg som provas, innan jag bestämmer mig för det första alternativet. Idiotiskt, jag vet! Jag blir bara varm och sur, ville hellre stanna hemma men kände mig till slut ganska representabel och begav mig.


Väl framme vid porten, skulle jag nu ta mig högst upp. Det är inte 3:dje våningen vi snackar om utan 6:e!
I klackskor är det rätt kämpigt att ta sig upp utan att bli helt slut när man når sin destination.
Självklart var jag helt slut och HUNGRIG!
Lunch klockan halv ett och inte ens en mumsbit däremellan. Klockan var nu halv 8 och jag var sjukt hungrig!
Bordet var dukat med godsaker och jag kunde inte låta bli! Jag nallade ett par diverse vårrullar när ingen såg. Allt jag ville var att äta men var tvungen att hålla mig.. Fan också!


Nåväl, kvällen fortsatte och till slut fick jag mat i mig. Genast piggare och snäppet trevligare.
Vi fortsatte med charader där jag försökt knåpa ihop lite roliga ord. Gick så där. Ett exempel; skogen luktar död eller farmor är kåt... Fråga mig inte, jag hade idétorka...
Jag var med och spelade men fick inte gissa. Någon gång blev jag så vansinnig att jag kallade min motspelare för ett fult ord. Ledsen A! Jag blev så till mig!


Kvar till sist. Inte ovanligt numera. Hemma runt 4 på morgonkvisten! Bra jobbat P!


Här förbereder födelsedagsbarnets karl och en matglad italienare
räkor och italiensk tomatsås. Mums va!



Dessa små liv fick en man att kasta upp, den andre gick hem
då verkligheten ersattes av en snurrig dimma. Den tredje mannen
vet jag inte alls vad som hände. Det fanns en balkong på festen. Hoppade han kanske?!



Var det konstigt att jag tjuvåt?



Exalterade spelare...
Står det "gravid och sugen" kanske?



Vissa blev förbannade på domaren medans andra backade lite
då motspelaren visade sig vara aggresiv...



Tack berörda deltagare! Kärlek...

Kommentarer
Postat av: elina

Haha, fina bilder! (men tror kristin är mer kaxig än du anar på bilden)



Kan förövrigt upplysa om vad som hände med man nr. 3, balkongen var ett bra förslag, men till skillnad från vad du trodde, höll han sig lugn och gick faktiskt hem efter dig inte allt för överstadig ;) Ganska imponerande måste jag säga!



2009-10-12 @ 15:41:53
Postat av: Pärlan

VA!? Jag var ju kvar till sist! Aj då.. Att jag inte märkte honom. Det är INTE bra...

2009-10-12 @ 22:15:32
URL: http://everydaystraight.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0