Fredag som kändes som vilken dag som helst...

Jag brukade, på mitt gamla schema, antingen sluta 14 eller vara ledig på fredagar. Igår jobbade jag till halv 8 på kvällen. När jag cyklade hem till mina vänner, kändes det som onsdag eller något sådant. Jag har tappat känslan!
Trist, mycket trist...
Dessutom hade den klarblå himmelen försvunnit och ersatts med en nattsvart sådan. Ännu tristare...


Det serverades vin och chili. SÅ GOTT! Dock känner jag mig inte så lugn i magen. Bönorna eller jalapenon som gör det. Återstår att se...
En trevlig kväll som varvades med att planera kalas och känna på lite känsligare ämnen. Höst och kyla gör att man blir lite nedstämd ibland. Sånt är livet! Skulle det bara gå uppåt, blir man nog lätt uttråkad...


Efter middagen var målet hem till sängen. Med svullna ögon, osminkad och värkande lår, begav jag mig hemåt.
Nämen! Ett telefon samtal!
"P, vart är du?! KOM! Följ med oss! Åk inte hem...!"
L och E hade druckit ett par glas och ville att jag skulle träffa dem för en öl eller två. Jag funderade över min situation. Trött, lite ont i kroppen, osminkad och med pingpongbollar till ögon. Ska jag med en sväng?
JAAAAAAAAA! Herregud! Att vara osminkad har ingen dött av. Dessutom så slappnar man av på ett annat sätt när man inte planerat. Rätt skönt!
Lite dans och en öl! Perfekt! Självklart var det bara L och jag som dansade till låtar ingen hört. Gick av när det kom någon annan skit. SEN, när hitsen satte igång var det fullt på dansgolvet! Kul att veta att ens dans inspirerar...


En trevlig kväll mao.

Kommentarer
Postat av: L

Att dansa till okända låtar på ett tomt dansgolvär det nya svarta. You know it babe.

2009-10-04 @ 10:21:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0