Tacksam man. OBS lite längre inlägg!

På väg hem från min vän, runt halv elva på kvällen, ser jag en stackare som vinglar över gatan.

En man som fått för mycket dricka i blodet. Stackaren... Balansen var obefintlig!
Jag gick ett par meter bakom men totalt uppmärksam på mannen framför mig. Tänk nu på att det är MASSA snö ute och ganska kallt.

Tillslut vinglar stackaren till ordentligt och faller rakt ner i backen med ansiktet nedåt. Du vet, som en sån där gubbe som i alla amerikanska serier får en vit linje runt sig för att visa dödspositionen.
Ungefär så.

Där låg han med ansiktet i snön och jag mådde lite illa nu. Va fan! Hålla på att dricka så jävla mycket!
Men god som jag är, minitomte å allt, erbjuder jag stackar´n min hjälp och ger honom min arm.
Jag försöker nu få honom på benen men det är inte så lätt. Övertalar honom att hjälpa till lite grann.

Stackar´n stödjer sig nu på min arm och jag använder de sista, arma musklerna jag har kvar (nu börjar fettet nämligen att ta över...)
Stackar´n pekar ut vart han bor på vägen, när jag frågar. Han kommer till sin port och jag uppmanar denne att endast dricka ETT glas nästa gång! Han tackar mig med ett ljud som jag ANTAR betyder att han är tacksam.

Jag är nu MYCKET nöjd med att räddat en man från döden!

Kommentarer
Postat av: lucke

Hur kan tjejer gå i sånt här? Kolla in :P

2009-12-23 @ 01:48:37
URL: http://lifeoflucke.blogg.se/
Postat av: josefin

Fantastiskt bra gjort!

2009-12-23 @ 11:02:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0