Hysteria

Så mycket stress för en dag.

Tänk dig att du tar det ganska lugnt, från januari till början på november, om inte ÄNNU tidigare.

Sen i november börjar du planera. Planera plats, mat, gästlista och gåvor.
Du släpper det för att vid ett senare tillfälle plocka upp tråden igen i december. Nu börjar det genast bli bråttom. Kulorna till granen, som måste kollas ut. Kanske har några gått sönder så du måste köpa nya. ELLER så vill du uppdatera din gamla trista gran. Nya färger, nytt tema. Känner du igen dig? STRESS.

"Vad ska mamma få, vad ska pappa få, brorsan, FLICKVÄNNEN! Herregud! Min polare sa ju att denne skulle ge mig något. Vad ska JAG ge?"

Här börjar hysterin. Hysterin där man ska ge bort skit samt få skit. Eller snarare, jag ger dig MINA pengar så ger du mig DINA penger. Inte för att jag VERKLIGEN VILL utan för att jag måste. Samhället säger så. KÖPA KÖPA KÖPA!

Hur många gånger ligger ditt hjärta i det du ger bort? Hur många gånger har du tänkt att "detta vill jag GE för att jag vill" och inte för att denna dag, julafon cirkulerar kring "pengabytet".

Jag blir äcklad av att se folk stressa ihjäl sig efter skit (oftast) samt ge bort sådant som dammar och gör någon glad i kanske 2 minuter. "VAD FAN SKA JAG MED DEN DÄR LILA FULA VASEN TILL?"

Ge med hjärtat, inte med tvånget. Det är MIN åsikt.

GOD JUL!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0