Ett hett tips till den som inte kan läsa eller har tillgång till noter.

Jag vet inte om jag har berättat att jag är med i en liten amatör kör. Vi heter i alla fall "The Qvajer".
Vi är rätt bra faktiskt!


Om jag ska dra bakgrundshistorien till namnet för att inte TÖNT-VARNING´s skylten ska börja lysa, så gör jag det innan missförstånd bildas.


C, som gärna ville starta en kör, skickade ut ett mail på FB om att starta en till passande medlemmar. Hon skulle vara vitsig och kalla kören just då för "The Choir" men visste inte hur det stavades så hon tog ett eget initiativ. Bra gjort!
Så vi fick heta som det låter, typ.

Jag tror att de flesta vet hur noter ser ut.

Innan vi fick noter på denna låt, hade vi texten skrivet på papper.
Pilarna och alla streck (!) är istället för noter.
Detta gjorde jag för att underlätta den übersvåra stämman.

Lustigt att jag ens fattar hur jag ska sjunga men det funkar!



Kommentarer
Postat av: Erik B

Underbar låt. Ser fram emot att få höra er sjunga den :)

2009-12-10 @ 16:55:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0