"Byfåne"

Igår skulle jag ta nattvagnen hem efter en någorlunda dansant afton.

När man är ute och är nykter så reagerar man annorlunda på människors samtal än om man var drucken.
Igår var jag nykter så jag fick erfara en kommentar som jag tyckte var MYCKET underhållande.

Två medelålders kvinnor vinglar över gatan. Jag antar att de nu ska in på en klubb.
Jag hör hur de pratar om den tredje väninnan i ledet som ensammen vinglar bakom dem.

KVINNA 1 till KVINNA 2
-  Den där mössan alltså, måste hon ha den på sig?!
KVINNA 2
- Jag vet inte... (Hon mumlar sedan något ohörbart och vänder sig om för att titta på KVINNA 3 med en sån där modern pälsmössa som ALLA har)

KVINNA 3 närmar sig nu sina väninnor som bara är ett par meter i från entrén.

KVINNA 1 till KVINNA 3
- Ta av dig den där mössan! De tar inte in byfånar fattar du väl!

KVINNA 3 gör som KVINNA 1 säger och tar av sig sin übermoderna pälsmössa.



Mao, det är INTE coolt att ha en pälsmössa på sig.
Endast byfånar använder dem som KVINNA 1 så smidigt uttryckte sig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0